sistem pasaran yang kompetitif

Tokopedia dan Shopee adalah contoh e-dagang yang popular di Indonesia. Tokopedia adalah warna yang sama dengan hijau, manakala Shopee adalah oren. Kedua-duanya bersaing untuk menguasai pasaran di Indonesia.
Kedua-dua Tokopedia dan Shopee mempunyai pelanggan setia mereka. Jika mereka ditanya, mereka mungkin tidak beralih kepada e-dagang lain kerana mereka tidak biasa dengan struktur dan .

Walau bagaimanapun

anda harus melihat kedua-duanya dari Ketua E-mel Poland perspektif objektif. Dengan cara itu, anda boleh memilih untuk memilih Tokopedia atau Shopee.
Tokopedia vs Shopee
Sejak sekian lama, kedua-dua pasaran ini bersaing sengit untuk memenangi bahagian pasaran di Indonesia. Ketika pertama kali muncul, Shopee adalah pemenang berbanding Tokopedia. Namun, baru-baru ini Tokopedia berjaya menewaskan Shopee.

Produk pilihan

Kedua-dua Tokopedia dan Shopee mempunyai produk premium mereka sendiri. Apa yang dimaksudkan dengan produk teratas ialah produk dengan jualan tertinggi di platform. Ya, data ini penting, terutamanya bagi mereka yang ingin berdagang melalui dua aplikasi ini.
Berdasarkan data, produk paling laris di Tokopedia adalah produk elektronik, hiasan rumah, penjagaan kesihatan dan kecantikan. Sementara itu, di Shopee kebanyakannya mengenai pernak-pernik terbaik pada harga rendah atau perkara yang sedang digembar-gemburkan.

E-mel Lead

Sekarang, jika anda melihat harga produk yang dijual di Tokopedia dan Shopee, kedua-duanya mempunyai perbezaan yang besar. Barangan di Shopee murah. Manakala Tokopedia pula menjual barangan berkualiti tinggi di bahagian tengah.
Jadi, anda sudah tahu di mana untuk diperbaiki, bukan?

Penghantaran percuma

Siapa yang tidak mahu mendapatkan canada email lead penghantaran percuma. Anda boleh mendapatkan baucar ini apabila anda membeli produk di Tokopedia atau Shopee. Walau bagaimanapun, jika anda melihat kecekapan, Shopee menawarkan baucar penghantaran percuma kepada pelanggan lebih kerap daripada Tokopedia.
Namun, akibat sistem ini, Shopee turut mengalami masalah dan menjadi viral di media sosial kerana dikatakan menawarkan bayaran penghantaran yang terlalu mahal untuk pembawa.
Sistem Bayar Kemudian
Sistem bayar kemudian memudahkan pelanggan membeli barangan menggunakan sistem ansuran. Tempoh pembayaran ini mempunyai tempoh tetap iaitu 12 bulan. Sistem seperti ini dikenali sebagai Shopee PayLater jika anda menggunakan pasaran Shopee.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *